Strona główna  | FAQ  |  Szukaj  |  Użytkownicy  |  Grupy   |  Rejestracja  |  Profil  |  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  |  Zaloguj

 Artykuły, publicystyka Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Beho100n
Świeży Headcrab



Dołączył: 06 Maj 2013
Skąd: Polska centralna

Steam ID: 76561197998778511

PostWysłany: Czw Lis 28, 2013 16:36 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

News gotowy do wstawienia na stronę. jak jakieś uwagi to proszę pisać/poprawić.


Nowe życie TF2 czyli podstawy modowania
Mimo że Valve dba o graczy dodając setki nowych itemów czapek oraz tryby do gry, jednak z czasem może to nie wystarczyć graczom z dłuższym stażem dla których gra się już zestarzała. Nowi gracze też mogą odczuć fakt, że gra nie jest pierwszej świeżości.
Na szczęście twórcy gry nie zamknęli drogi osobom które chciały by coś w tej kwestii zmienić, wręcz przeciwnie, nawet udostępnili narzędzia do tego potrzebne!

O co chodzi z modowaniem
Modowanie TFa polega głównie na wklejaniu pobranych modyfikacji do katalogu.
Kod:
/steam/steamapps/common/team fortress 2/tf/custom

Ew możesz w steam wyświetlić pliki lokalne gry (prawy właściwości) i dalej nawigować do tf/custom
Jeśli brak ci folderu custom po prostu go utwórz.

Zrób sobie skrót do tego folderu na pulpicie albo go nie zamykaj, będzie on potrzebny praktycznie cały czas.

Przynajmniej w większości przypadków. Jeśli jest inaczej instrukcje są zawarte na stronie moda lub w jego plikach. Czasem nie trzeba właściwie nic robić ręcznie (własne instalatory modów) lub ewentualnie zmodyfikować standardową konfigurację według naszych potrzeb.
Mody polecam pobierać ze strony http://tf2.gamebanana.com znajdują się tu mody nie tylko do tfa ale do innych gier od valve (jak choćby cs 1.6)
Pamiętaj, że modujesz na własną odpowiedzialność

Zaczynamy od początku
Pierwszą rzeczą jaką widzimy po kliknięciu w ikonę gry jest bardzo "interesujący" film valve.
Oczywiście, jak już mówiłem, TF ma duży potencjał modowania, więc i intro da się łatwo zmienić (wyłączyć też, wystarczy we właściwościach gry na steam znaleźć parametry startowe i wpisać -novid).
Ja proponuję użyć takiego intro: www.youtube.com/watch?v=KpqFWGaPBYs
Image
Od samego początku gra prezentuje się ciekawie i nastraja do nadchodzącej walki. Oczywiście każdy może użyć dowolnego, pasującego mu intro.

Wszystko pięknie, ale jak to zrobić?

Wystarczy pobrać pliki z takiej strony:
http://tf2.gamebanana.com/guis/29453
(instrukcje dla osób które pierwszy raz widzą internet: Klikamy wielkie zielone Download, czekamy chwilę i powinna się pojawić czerwona ramka a pod nią ramka w kolorze morskim. W tej drugiej klikamy direct link i gotowe)
Następnie nawigujemy do folderu z modami. Utwórz tam nowy folder o nazwie intro i wrzuć pobrane pliki (rozpakowane! - pliki pobrane z gamebanana trzeba otworzyć programem typu winrar i ich zawartość wrzucić do ww folderu).
Gotowe!
Teraz uruchom TFa i ciesz się nowym interm!

Fajne intro ale co z tego?

Analogicznie postępujemy z większością modyfikacji.
Ten przykład był tylko po to żeby pokazać zasadę modyfikacji TFa na jak najprostszym przykładzie o możliwie wcześnie zauważalnych efektach. Dzięki temu nie musisz wchodzić na serwer aby zweryfikować czy wszystko działa jak należy.

Więc jeszcze raz:
1. Pobieramy interesującą nas modyfikację
2. Wypakowujemy
3. Wklejamy do folderu z modyfikacjami
4. Gotowe.

Co do tej prostej procedury mam dla was tylko 2 dodatkowe uwagi:
Aby utrzymać ład i porządek i móc zapanować nad tym co wgraliśmy, dla każdej modyfikacji możemy tworzyć w folderze custom podfoldery (bez polskich znaków, spacji itd, choć mogą działać lepiej potem nie musieć szukać tak głupiego błędu)
Druga uwaga: Po każdej wgranej modyfikacji sprawdź czy wszystko działa jak należy. Nieraz zdarza się że modyfikacje się ze sobą gryzą. Prawdopodobnie decyduje o tym także kolejność wgrywania modyfikacji, jeśli ktoś to sprawdzi proszę o informacje w komentarzach)

Dla ćwiczenia możesz wgrać sobie jakiegoś moda np. ładniejszy model do twojej ulubionej broni.
http://tf2.gamebanana.com/skins/130340


A teraz czas na coś większego!

Kiedy już obyliśmy się z mechanizmem modowania możemy zabrać się za coś co znacznie ulepsza wygodę i estetykę i coś co właściwie zainspirowało mnie do napisania tego artykułu.
Czas zainstalować ToonHUD!
ToonHUD zmienia interfejs gry nie do poznania. Można powiedzieć, że przenosi TFa do roku 2013. Moim (i nie tylko) zdaniem powinien on być standardowym interfejsem, a obecny powinien być dodany jako opcjonalny styl klasyczny.
Oczywiście jak każdy mod ma swoje wady i zalety, jednak te drugie przeważają znacząco.
Mod jest dostępny na stronie producenta http://paussi.net/tf2/
Ale ja znalazłem HUDa przez gamebanana - tu na prawdę są chyba wszystkie mody.

Ten mod jest trochę inny (wcale nie), bo posiada własny instalator (ale da się go zainstalować standardowym sposobem lecz potem trzeba dostosować do własnych potrzeb ręcznie edytując pliki tekstowe, a za pomocą instalatora jest to o niebo prostsze).



Galeria screenów
*oczywiście wszystkie napisy zostają w języku polskim
Menu przedmiotów
Image

Menu główne
Image

Menu wyboru drużyny
Image

Interfejs podczas gry
Image

Menu wyboru klasy
Image







Metoda z instalatorem
Pobieramy instalator ze strony producenta.
Po kliknięciu download otworzy się strona z tutorialem i pobierze się plik.
Plik otwieramy, rozpakowujemy (w obojętnie jakie miejsce, nie do custom). Następnie uruchamiamy ToonHUD Updater. W tym białym pasku oznaczonym numerem 1 wyszukujemy nasz folder z modami (custom). Następnie wybieramy proporcje naszego monitora (zazwyczaj 16:9 starsze monitory 4:3)
W punkcie oznaczonym numerem 3 polecam wybrać standardową czcionkę z TFa bo wygląda ładniej.
Akceptujemy dokonany wybór klikając "Save and download"
Prawie gotowe.
Teraz pozostało tylko dostosowanie interfejsu do naszych potrzeb.
Wchodzimy w zakładkę Fixes i zaznaczamy:
"Show Health Cross" pokazuje to krzyż zdrowia przy ikonie klasy, domyślnie HUD ma tylko liczbę HP a krzyż pozawala bez zbędnego liczenia zobaczyć od razu jaka część zdrowia nam pozostała.
W Scoreboard opcja 24 players ma być odznaczona
W Class selection powinniśmy mieć no button effect ponieważ wygląda to nieładnie (podwojona grafika klasy).
Resztę opcji polecam odznaczyć.


Oczywiście każdy może dostosować HUD do własnych potrzeb, szczególnie że w okienku obok wyświetlają się efekty działania danych opcji. Nie będę opisywał każdej po kolei, bo obrazki robią to lepiej.
Image





Strona producenta: http://paussi.net/tf2/
Plusy:
- Nowoczesny wygląd
- Poprawia wrażenia estetyczne (lepiej dobrane kolory)
- Ułatwia nawigację po menu
- Wyświetla dokładną ilość HP osoby która nas zabiła
- usuwa zbędne elementy (jakieś ramki i tła i inne przezkadzacze)
- Blokuje chamskie MOTOdy - tego pewny nie jestem ale ja już nie mam z reklamami żadnego problemu
- Znacznie poprawia układ elementów interfejsu w trybie widza
- Wyświetla trafienia wewnątrz celownika (nawet jeśli nie wyświetla ich sam tf - czasem się tak dzieje jak ktoś się schowa i już go nie widać)
- Wyświetla wszystkich graczy na liście po wciśnięciu klawisza Tab
- Posiada wiele konfigurowalnych opcji
- Posiada własny instalator z funkcją konfiguracji i aktualizacji
- Przy wyborze klasy wyświetla limity (to chyba nie działa albo tego nie włączałem)
Minusy:
- Słabiej widoczne obramowania przedmiotów (ramka koloru jakości znacznie zmniejszona)
- Usuwa opisy klas (ale czy ktoś je w ogóle czytał choć raz?)

Image

_________________
Cześć.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraNumer Gadu Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum działa na skrypcie phpBB © 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)