Autor |
Wiadomość |
Marcos
Świeży Headcrab

Dołączył: 28 Kwi 2009
Skąd: Kraków
Steam ID: Marcosone1
|
ZBrush czy Mudbox jest ciężki bo tam już trzeba mieć konkretny talent oraz umiejętności by zrobić coś ładnego (np. trzeba również posiadać dobrą wiedzę o anatomii itp) ponieważ modele tworzymy rzeźbiąc. Na chwilę obecną interesuje mnie proste modelowanie scen czy obiektów... naukę modelowania postaci zostawię na później.
3ds Max i Maya to są programy praktycznie do wszystkiego (dość popularne) ale czytałem, że Maya jest nieco popularniejsza jeśli chodzi o modelowanie pod kątem gier (za co mam zamiar się zabrać jak zbiorę więcej doświadczeń).
No nic, dzięki za opnie raz jeszcze.
Dziś udało mi się dołożyć kolejną grafikę do mojej kolekcji:
http://llmarcos.deviantart.com/art/Randall-Amplifier-and-Cabinet-413348841?ga_submit_new=10%253A1384357147&ga_type=edit&ga_changes=1&ga_recent=1 |
|
|
   |
 |
Maxoss
Stary Headcrab
Dołączył: 15 Sty 2012
|
Marcos napisał: |
ZBrush czy Mudbox jest ciężki bo tam już trzeba mieć konkretny talent oraz umiejętności by zrobić coś ładnego (np. trzeba również posiadać dobrą wiedzę o anatomii itp) ponieważ modele tworzymy rzeźbiąc. |
No i tu się mylisz. Zbrush nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie do anatomii, możesz zrobić w nim wiele przydatnych rzeczy
Nie jest on w sumie aż taki trudny jak wszyscy mówią czy piszą - interfejs może przerażać, ale ja ogarnąłem podstawy Zbrush'a w jakieś 4-6h roboty a spodziewałem się że będzie gorzej i trudniej. Pomogło mi w tym celu kilka tutoriali, które łatwo można znaleźć na YouTubie czy na 3DMotive. Nie oznacza to od razu, że ogarniam go doskonale, siedze w nim już od roku i ciągle polepszam swoje umiejętności.
Odnośnie anatomii, to spotykałem się z wieloma informacjami różnych ludzi, którzy siedzą już w tym od dawna (wystarczy wejść na max3d.pl), że nauka rzeźbienia postaci anatomicznych nie trwa tydzień czy miesiąc, ale czasami nawet lata (do 2-3 lat przy systematycznym uczeniu się). Sporo może nam pomóc w tej kwesti umiejętność rysowania, czy nawet szkicowania postaci, bez tego trudno będzie nam skroić coś własnego w trzech wymiarach, jeśli na dwoch wymiarach nie potrafimy zrobić niczego dobrego.
Cytat: |
3ds Max i Maya to są programy praktycznie do wszystkiego (dość popularne) ale czytałem, że Maya jest nieco popularniejsza jeśli chodzi o modelowanie pod kątem gier (za co mam zamiar się zabrać jak zbiorę więcej doświadczeń).
|
Oba programy to kombajny, przewagą Mayi jest jedynie rozbudowane narzędzie do riggowania postaci, w tym także wspiera motion capture, czego 3DS nie jest wstanie. Przewaga Mayi jest tylko procentowa, co nie oznacza, że w 3DS nie można zrobić tego samego co w Mayi.
@praca
Dupy nie urywa, po prostu solidnie wykonana prosta praca. Podoba mi się światło i naturalność. |
|
|
  |
 |
Marcos
Świeży Headcrab

Dołączył: 28 Kwi 2009
Skąd: Kraków
Steam ID: Marcosone1
|
No tak, źle to napisałem. ZBrush czy Mudbox świetnie się sprawdza jako narzędzie do dodawania wysokiej jakości szczegółów do modelu, np. jest taki fajny tutorial, który wyjaśnia jak wykonać "podniszczony" betonowy filar, który następnie można użyć np. w UDK czy CryEngine.
Ja sam tworząc skórzaną sofę do jednej z moich scen użyłem ZBrusha by dodać różnego rodzaju fałdy czy inne niedoskonałości na powierzchni materiału. Także wiadomo, tego typu programami można tworzyć nie tylko realistyczne postacie. Aczkolwiek chyba głownie do tego ten program służy, tj. realistyczne postacie na miliony poligonów.
No. Ciesze się, że praca jest solidna. To mi na razie wystarczy. Może kiedyś uda mi się stworzyć coś oryginalnego. |
|
|
   |
 |
Morgan
Świeży Headcrab

Dołączył: 02 Lut 2012
Steam ID: MorganSkinienAwC
|
W między czasie, dwie prace, które ostatnio wykonałem. Pierwsza to WIP, druga rysunkowa (50x70cm) skończona.
Wprawdzie gadacie o czymś innym, ale i tak to tym wspomnę, bo sam to ostatnio zauważyłem - warto zadać sobie trud i prowadzić szkicownik. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że pomaga to przy modelowaniu 3D, ponieważ poprawia twoje poczucie przestrzeni ( i w ogóle zmusza do przemyślenia formy danego dzieła ). Do tego uczysz się komponować.
Nie mówię oczywiście, że jak ktoś dobrze rysuje to będzie od razu wymiatał w 3D, ale uważam, że ma się trochę mniej problemów z samym modelowaniem, zwłaszcza, jak trzeba pewne rzeczy robić całkowicie z głowy.
|
_________________
 |
|
  |
 |
django
Stary Headcrab

Dołączył: 13 Kwi 2009
Xfire: django1wz
|
Morgan napisał: |
druga rysunkowa (50x70cm) skończona |
Ile godzin zajęło? I pomagałeś sobie jakimś modelem z natury, czy całkiem z głowy? |
_________________ http://make-everything-ok.com/ |
|
   |
 |
Morgan
Świeży Headcrab

Dołączył: 02 Lut 2012
Steam ID: MorganSkinienAwC
|
Ła jezu, takie rzeczy z głowy to by dopiero było Opierałem się na starej rosyjskiej rycinie, zajęło mi to przeszło 6 godzin ciągłego rysowania.
BTW. Finalna wersja maski:
|
_________________
 |
|
  |
 |
AmazingMag
Świeży Headcrab
Dołączył: 27 Gru 2013
|
|
  |
 |
Marcos
Świeży Headcrab

Dołączył: 28 Kwi 2009
Skąd: Kraków
Steam ID: Marcosone1
|
|
   |
 |
django
Stary Headcrab

Dołączył: 13 Kwi 2009
Xfire: django1wz
|
|
   |
 |
Spaqin
Headcrab wyjadacz

Dołączył: 24 Sty 2008
Skąd: Lublin
Steam ID: spagin1
Xfire: spagin
|
Taki tam mały remake w Illustratorze. Nie umiem twarzy, szczególnie wektorowo. |
_________________
me napisał: |
Spaqin: love is like doto
>multiplayer
>no tutorial
>for the first 200 times, you fail horribly
>then you get a slight idea how it works
>in free time you watch others do it professionally
|
|
|
   |
 |
Debosy
Headcrab ALL in one

Dołączył: 23 Maj 2007
Skąd: Kraków
|
Naszło mnie ostatnio by stworzyć coś dla fanów nieśmiertelnego Cadillac & Dinosaurs.
http://i.imgur.com/xY2dACk.jpg
Postacie pochodzą z artbooka z gry , którego naprawdę ciężko znalesć, a jakby tego było mało część postaci wydrukowano na zgięciu strony gdzie przebiegała biała linia co by za łatwo nie było.
Musiałem więc sobie po prostu brakującą część postaci jakoś dorysować:
http://i.imgur.com/gXciZFO.jpg
Wyszło dość ładnie, wstepnie można powiedzieć że jest to taka wersja alpha. Musze przemyśleć pare rzeczy , w tym rozmieszczenie postaci, podpisy dla bossów i ogólnie tło. Ale tak czy siak wygląda raczej nieźle.  |
_________________ www.samochodyswiata.pl
www.gtasite.pl |
|
   |
 |
Mixon
Headcrab 4 dead
Ostrzeżenia: 3

Dołączył: 02 Maj 2007
Steam ID: http://(sc).com/id/mixon/
|
|
  |
 |
Mixon
Headcrab 4 dead
Ostrzeżenia: 3

Dołączył: 02 Maj 2007
Steam ID: http://(sc).com/id/mixon/
|
|
  |
 |
Max
Stary Headcrab
Ostrzeżenia: 1
Dołączył: 22 Lip 2009
|
Przypomniałeś mi, żeby znowu obejrzeć Higurashi, dzięki. |
|
|
  |
 |
Spaqin
Headcrab wyjadacz

Dołączył: 24 Sty 2008
Skąd: Lublin
Steam ID: spagin1
Xfire: spagin
|
Max napisał: |
Przypomniałeś mi, żeby znowu obejrzeć Higurashi, dzięki. |
>obejrzeć
Właśnie czytam przeportowaną vnkę na VNDS na Androidzie. Mimo że to tekst to emocje są. |
_________________
me napisał: |
Spaqin: love is like doto
>multiplayer
>no tutorial
>for the first 200 times, you fail horribly
>then you get a slight idea how it works
>in free time you watch others do it professionally
|
|
|
   |
 |
|