Strona główna  | FAQ  |  Szukaj  |  Użytkownicy  |  Grupy   |  Rejestracja  |  Profil  |  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  |  Zaloguj

 Nasza twórczość - pochwal się Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Marcos
Świeży Headcrab



Dołączył: 28 Kwi 2009
Skąd: Kraków

Steam ID: Marcosone1

PostWysłany: Sro Lis 13, 2013 17:49 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

ZBrush czy Mudbox jest ciężki bo tam już trzeba mieć konkretny talent oraz umiejętności by zrobić coś ładnego (np. trzeba również posiadać dobrą wiedzę o anatomii itp) ponieważ modele tworzymy rzeźbiąc. Na chwilę obecną interesuje mnie proste modelowanie scen czy obiektów... naukę modelowania postaci zostawię na później.

3ds Max i Maya to są programy praktycznie do wszystkiego (dość popularne) ale czytałem, że Maya jest nieco popularniejsza jeśli chodzi o modelowanie pod kątem gier (za co mam zamiar się zabrać jak zbiorę więcej doświadczeń).

No nic, dzięki za opnie raz jeszcze.

Dziś udało mi się dołożyć kolejną grafikę do mojej kolekcji:

http://llmarcos.deviantart.com/art/Randall-Amplifier-and-Cabinet-413348841?ga_submit_new=10%253A1384357147&ga_type=edit&ga_changes=1&ga_recent=1
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Maxoss
Stary Headcrab



Dołączył: 15 Sty 2012




PostWysłany: Sro Lis 13, 2013 20:25 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Marcos napisał:
ZBrush czy Mudbox jest ciężki bo tam już trzeba mieć konkretny talent oraz umiejętności by zrobić coś ładnego (np. trzeba również posiadać dobrą wiedzę o anatomii itp) ponieważ modele tworzymy rzeźbiąc.


No i tu się mylisz. Zbrush nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie do anatomii, możesz zrobić w nim wiele przydatnych rzeczy

Nie jest on w sumie aż taki trudny jak wszyscy mówią czy piszą - interfejs może przerażać, ale ja ogarnąłem podstawy Zbrush'a w jakieś 4-6h roboty a spodziewałem się że będzie gorzej i trudniej. Pomogło mi w tym celu kilka tutoriali, które łatwo można znaleźć na YouTubie czy na 3DMotive. Nie oznacza to od razu, że ogarniam go doskonale, siedze w nim już od roku i ciągle polepszam swoje umiejętności.

Odnośnie anatomii, to spotykałem się z wieloma informacjami różnych ludzi, którzy siedzą już w tym od dawna (wystarczy wejść na max3d.pl), że nauka rzeźbienia postaci anatomicznych nie trwa tydzień czy miesiąc, ale czasami nawet lata (do 2-3 lat przy systematycznym uczeniu się). Sporo może nam pomóc w tej kwesti umiejętność rysowania, czy nawet szkicowania postaci, bez tego trudno będzie nam skroić coś własnego w trzech wymiarach, jeśli na dwoch wymiarach nie potrafimy zrobić niczego dobrego.

Cytat:
3ds Max i Maya to są programy praktycznie do wszystkiego (dość popularne) ale czytałem, że Maya jest nieco popularniejsza jeśli chodzi o modelowanie pod kątem gier (za co mam zamiar się zabrać jak zbiorę więcej doświadczeń).


Oba programy to kombajny, przewagą Mayi jest jedynie rozbudowane narzędzie do riggowania postaci, w tym także wspiera motion capture, czego 3DS nie jest wstanie. Przewaga Mayi jest tylko procentowa, co nie oznacza, że w 3DS nie można zrobić tego samego co w Mayi.

@praca
Dupy nie urywa, po prostu solidnie wykonana prosta praca. Podoba mi się światło i naturalność.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Marcos
Świeży Headcrab



Dołączył: 28 Kwi 2009
Skąd: Kraków

Steam ID: Marcosone1

PostWysłany: Sro Lis 13, 2013 21:50 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

No tak, źle to napisałem. ZBrush czy Mudbox świetnie się sprawdza jako narzędzie do dodawania wysokiej jakości szczegółów do modelu, np. jest taki fajny tutorial, który wyjaśnia jak wykonać "podniszczony" betonowy filar, który następnie można użyć np. w UDK czy CryEngine.

Ja sam tworząc skórzaną sofę do jednej z moich scen użyłem ZBrusha by dodać różnego rodzaju fałdy czy inne niedoskonałości na powierzchni materiału. Także wiadomo, tego typu programami można tworzyć nie tylko realistyczne postacie. Aczkolwiek chyba głownie do tego ten program służy, tj. realistyczne postacie na miliony poligonów.

No. Ciesze się, że praca jest solidna. To mi na razie wystarczy. Może kiedyś uda mi się stworzyć coś oryginalnego.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Morgan
Świeży Headcrab



Dołączył: 02 Lut 2012


Steam ID: MorganSkinienAwC

PostWysłany: Wto Gru 10, 2013 22:07 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

W między czasie, dwie prace, które ostatnio wykonałem. Pierwsza to WIP, druga rysunkowa (50x70cm) skończona.
Wprawdzie gadacie o czymś innym, ale i tak to tym wspomnę, bo sam to ostatnio zauważyłem - warto zadać sobie trud i prowadzić szkicownik. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że pomaga to przy modelowaniu 3D, ponieważ poprawia twoje poczucie przestrzeni ( i w ogóle zmusza do przemyślenia formy danego dzieła ). Do tego uczysz się komponować.
Nie mówię oczywiście, że jak ktoś dobrze rysuje to będzie od razu wymiatał w 3D, ale uważam, że ma się trochę mniej problemów z samym modelowaniem, zwłaszcza, jak trzeba pewne rzeczy robić całkowicie z głowy.

Spoiler:

Image



Spoiler:

Image


_________________
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
django
Stary Headcrab



Dołączył: 13 Kwi 2009



Xfire: django1wz
PostWysłany: Sro Gru 11, 2013 03:02 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Morgan napisał:
druga rysunkowa (50x70cm) skończona

Ile godzin zajęło? I pomagałeś sobie jakimś modelem z natury, czy całkiem z głowy?

_________________
http://make-everything-ok.com/
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Morgan
Świeży Headcrab



Dołączył: 02 Lut 2012


Steam ID: MorganSkinienAwC

PostWysłany: Sro Gru 11, 2013 23:33 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Ła jezu, takie rzeczy z głowy to by dopiero było Bardzo szczęśliwy Opierałem się na starej rosyjskiej rycinie, zajęło mi to przeszło 6 godzin ciągłego rysowania.

BTW. Finalna wersja maski:

Spoiler:

Image


_________________
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
AmazingMag
Świeży Headcrab



Dołączył: 27 Gru 2013




PostWysłany: Pią Gru 27, 2013 18:24 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

[Już raz tutaj byłam, ale kompletnie zapomniałam wszystkich danych Uśmiechnięty]

Hej Rodacy! Robię serial w Black Mesa (po angielsku) i nabieram rozpędu. Potrzebuję jeszcze więcej subskrypcji i wyświetleń na zachętę Oczko

Serial inspirowany "Freeman's Mind", jak jeszcze nie znacie, to jest pozycja obowiązkowa!

Tymczasem zapraszam do oglądania Magda Conquers BLACK MESA:

Episode 1http://www.youtube.com/watch?v=S5xm2suH4-A

Episode 2http://www.youtube.com/watch?v=zxkeq86I05w

Episode 3http://www.youtube.com/watch?v=4VXktzMCD3c

Epsiode 4http://www.youtube.com/watch?v=Oh2TY6CZjIk

Episode 5http://www.youtube.com/watch?v=_YBNM0b77tM

Mój Kanał na YouTubehttp://www.youtube.com/channel/UC9zYff4LDhRX6p3WSziDD0A?feature=watch


Dzięki! Bardzo szczęśliwy i powiedź znajomym Oczko



PS: Polskie napisy będą... "soon"
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Marcos
Świeży Headcrab



Dołączył: 28 Kwi 2009
Skąd: Kraków

Steam ID: Marcosone1

PostWysłany: Sro Sty 01, 2014 21:01 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Bardzo ładne prace. Kanał na YT również wygląda interesująco.

Ostatnio dodałem jedną nową wizualizacje:

http://llmarcos.deviantart.com/art/Industrial-Music-Room-423566262
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
django
Stary Headcrab



Dołączył: 13 Kwi 2009



Xfire: django1wz
PostWysłany: Nie Sty 12, 2014 00:44 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Image
50x70
Zdjecie wyszlo w sepii ale kolory sa grafitowe.

_________________
http://make-everything-ok.com/
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Spaqin
Headcrab wyjadacz



Dołączył: 24 Sty 2008
Skąd: Lublin

Steam ID: spagin1
Xfire: spagin
PostWysłany: Sro Lut 12, 2014 22:33 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Taki tam mały remake w Illustratorze. Nie umiem twarzy, szczególnie wektorowo.

_________________
me napisał:
Spaqin: love is like doto
>multiplayer
>no tutorial
>for the first 200 times, you fail horribly
>then you get a slight idea how it works
>in free time you watch others do it professionally

Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Debosy
Headcrab ALL in one



Dołączył: 23 Maj 2007
Skąd: Kraków



PostWysłany: Wto Maj 27, 2014 23:13 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Naszło mnie ostatnio by stworzyć coś dla fanów nieśmiertelnego Cadillac & Dinosaurs.

http://i.imgur.com/xY2dACk.jpg

Postacie pochodzą z artbooka z gry , którego naprawdę ciężko znalesć, a jakby tego było mało część postaci wydrukowano na zgięciu strony gdzie przebiegała biała linia co by za łatwo nie było.

Musiałem więc sobie po prostu brakującą część postaci jakoś dorysować:
http://i.imgur.com/gXciZFO.jpg

Wyszło dość ładnie, wstepnie można powiedzieć że jest to taka wersja alpha. Musze przemyśleć pare rzeczy , w tym rozmieszczenie postaci, podpisy dla bossów i ogólnie tło. Ale tak czy siak wygląda raczej nieźle. Uśmiechnięty

_________________
www.samochodyswiata.pl
www.gtasite.pl
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Mixon
Headcrab 4 dead
Ostrzeżenia: 3


Dołączył: 02 Maj 2007


Steam ID: http://(sc).com/id/mixon/

PostWysłany: Pią Mar 03, 2017 13:56 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Postanowiłem rysować fanart.

_________________
🦀🦀🦀
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Mixon
Headcrab 4 dead
Ostrzeżenia: 3


Dołączył: 02 Maj 2007


Steam ID: http://(sc).com/id/mixon/

PostWysłany: Pią Maj 19, 2017 22:52 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

https://www.youtube.com/watch?v=3eOXwMA5i8w
Trochę pofałszowałem.

_________________
🦀🦀🦀
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Max
Stary Headcrab
Ostrzeżenia: 1


Dołączył: 22 Lip 2009


Steam ID: sc.com/id/vencite

PostWysłany: Pią Maj 26, 2017 19:23 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Przypomniałeś mi, żeby znowu obejrzeć Higurashi, dzięki.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Spaqin
Headcrab wyjadacz



Dołączył: 24 Sty 2008
Skąd: Lublin

Steam ID: spagin1
Xfire: spagin
PostWysłany: Nie Maj 28, 2017 00:11 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Max napisał:
Przypomniałeś mi, żeby znowu obejrzeć Higurashi, dzięki.


>obejrzeć

Właśnie czytam przeportowaną vnkę na VNDS na Androidzie. Mimo że to tekst to emocje są.

_________________
me napisał:
Spaqin: love is like doto
>multiplayer
>no tutorial
>for the first 200 times, you fail horribly
>then you get a slight idea how it works
>in free time you watch others do it professionally

Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum działa na skrypcie phpBB © 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)