 |
|
 |
|
Strona główna | FAQ | Szukaj
| Użytkownicy |
Grupy
| Rejestracja
| Profil | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
| Zaloguj
Autor |
Wiadomość |
Dolores Haze
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 15 Maj 2007
Skąd: Częstochowa / Kraków
Steam ID: doloreshaze
|
W oczekiwaniu na Episode 3, i podczas kiedy (przynajmniej dla mnie) na horyzoncie nie widać żadnych ciekawych tytułów, nic nie sprawdza się lepiej niż gra w stare, sprawdzone tytuły.
Jak tak zrobiłem kilka dni temu i ponownie po prawie rocznej przerwie zainstalowałem sobie mojego ulubionego moda do HL1 - Natural Selection.
Geniusz tej gry jest dla mnie nie do pojęcia, dlatego postanowiłem napisać o modzie kilka zdań dla tych którzy go nie znają, a maja wolny wieczór aby spróbować czegoś nowego.
No wiec zaczynamy
-----------------
Natural Selection
Ogolne informacje:
Natural Selection to darmowy mod do gry Half Life 1, stworzony przez studio Unknown Worlds Entertainment będący specyficznym połączeniem gry FPP oraz RTS. W grze walczą ze sobą dwie strony konfliktu: Trans System Authority Frontiersman (ludzie) oraz Kharaa (obcy). Gra od wersji 3.0 oferuje 2 tryby gry:
* Classic - tryb klasyczny w którym jeden gracz po stronie ludzi wciela się w role Commandera który obserwuje pole walki z gry, tak samo jak to ma miejsce w klasycznych grach RTS. Commander ma za zadanie budować bazę dla ludzi i wydawać rozkazy dla swoich żołnierzy. Jego żołnierzami są pozostali gracze na serwerze grający po stronie ludzi, którzy grają używając widoku FPP . Obcy nie maja Commandera - w ich przypadku wszyscy gracze grają używając widoku FPP.
* Combat - nowy tryb gry przeznaczony dla początkujących graczy. W tym trybie ludzie nie posiadają Commandera, poprzez co nie muszą budować bazy. Gra w tym trybie nastawiona jest na szybka i dynamiczna rozgrywkę.
Strony konfliktu
Trans System Authority Frontiersman (ludzie)
W Natural Selection ludzie, uzbrojeni w ciężką broń i metalowe zbroje, walczą aby wyeliminować obcych. Ich Commander jest odpowiedzialny za wybudowanie podczas gry odpowiednio rozwiniętej bazy, która pozwoli żołnierzom na korzystanie z lepszych rodzajów broni, lepszych zbroi, oraz wielu innych dodatkowych ulepszeń.
Oczywićcie jeżeli żołnierze nie będą wykonywali rozkazów Commandera dotyczących wznoszenia nowych konstrukcji lub zajmowania ważnych strategicznych punktów na mapie, zostaną błyskawicznie zniszczeni przez bezlitosnych obcych.
Widok FPP zolnierza - http://www.unknownworlds.com/images/ns/screenshots/ns-hera.jpg
Widok Commandera - http://www.unknownworlds.com/images/ns/screenshots/ns-comm-agora.jpg
Kharaa (obcy)
Kharaa rozpoczyna grę z jednym Hivem - hive jest czymś na kształt serca, które odpowiada za respawnowanie zabitych obcych. Zniszczenie hive'a przez ludzi powoduje natychmiastowa smierć wszystkich obcych.
Każdy obcy "wyprodukowany" przez hive'a przyjmuje najbardziej prymitywna formę życia jaką jest Skulk. Z czasem, kiedy gracz uzbiera odpowiednia ilość zasobów (o zasobach będzie za chwile) może ewoluować w inne formy życia. Niektóre z nich to formy defensywne, niektóre ofensywne - każdy gracz powinien ewoluować w formę źycia odpowiadającą jego umiejętnością, preferencją a przede wszystkim - sytuacja na mapie.
Obcy mogą budować swoje specjalne konstrukcje zwane Chamberami. W grze istnieje 1 chamber ofensywny i 3 specjalne chambery defensywne. Każde z nich dają inne benefity, dlatego ich wybudowanie jest bardzo ważną strategiczna decyzja dopasowana do sytuacji w grze, gdyż 1 hive pozwala na wybudowanie tylko jednego rodzaju defensywnego chambera.
Prawdziwa przewaga obcych nad ludźmi zaczyna się kiedy obcy budują kolejne hive'y (na każdej mapie można wybudować maksymalnie 3). Kolejny hive'y udostępniają obcym nowe umiejętności z walce z ludźmi i pozwalają na budowanie kolejnych defensywnych chamberow. Dopuszczenie przez ludzi do wybudowania przez obcych aż trzech hive'ow (a w tym także wszystkich 3 możliwych chamberow defensywnych) kończy się zazwyczaj dominacją obcych w przeciągu kilku minut.
Widok FPP obcego - http://www.unknownworlds.com/images/ns/screenshots/ns-base-attack-skulk-view.jpg
Ewolucja obcego w inna formę życia - http://www.unknownworlds.com/images/ns/screenshots/ns-gestation.jpg
Zasoby
Czym była by gra z elementem RTS bez zasobów? W Natural Selection na mapie znajdują się specjalne miejsca które pozwalają na ich wydobywanie. Ludzie przeznaczają wydobyte zasoby na rozbudowywanie bazy, nowe bronie, apteczki, amunicje itp. Obcy wykorzystują zasoby na budowanie chamberow, hive'ow, a przede wszystkim - ewoluowanie w inne formy życia.
Podsumowanie
Zdaje sobie sprawę że to co opisałem jest jak streszczenie Pana Tadeusza na 10 stronach papieru. Jest to tylko lekki szkic tego czym naprawde jest Natural Selection.
Jego najwieksza zaleta jest przede wszystkim ogromne zróżnicowanie stron konfliktu. Ludzie i obcy to zupełnie inne strony - praktycznie nie ma miedzy nimi niczego wspólnego. Z jednej strony mamy facetów ubranych w kupe żelaza od stóp po czubek głowy z 10 paczkami amunicji, a z drugiej strony mamy zmutowane formy obcych, posługujące się tylko zębami, pazurami, i innymi "wynalazkami", a mimo tego pojedyncza rozgrywka potrafi trwać ponad godzinę.
Gram w gry komputerowe już kilkanaście lat, i zaufajcie mi - żadna gra nie dostarcza mi takich emocji jak Natural Selection. Dla mnie osobićcie to jedna z najlepszych gier jakie miałem okazje grac.
Zapraszam wszystkich chętnych do wypróbowania tego tytułu jeżeli ten post ich jakoś zaciekawił lub po prostu nie maja w co aktualnie grac Polecam rozpoczęcie gry w trybie Combat, żeby poznać rodzaje broni u ludzi i rodzaje form życia u obcych.
Combat jest szybki i przyjemny, ale nie ma tego co posiada tryb Classic. Classic jest esencja Natural Selection. Wymaga pewnego zaznajomienia z gra, ale kiedy się już wszystko opanuje, pozna się cale mapy wraz z nazwami wszystkich lokacji na mapie, to przyjemność z gry jest nieziemska!
Na koniec jeszcze oficjalny trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=oxTBJXUmU4c
Informacje ogolne
Nazwa moda: Natural Selection
Producent: Unknown Worlds Entertainment
Wymagania: Half Life 1 lub Counter-Strike w wersji retail
WWW: http://www.naturalselection.com
Download: http://www.unknownworlds.com/files/ns/ns_install_v32.exe
ZALETY:
- ogromne zróżnicowanie stron konfliktu przy równoczesnym doskonałym zbalansowaniu gry
- bardzo ciekawe połączenie gry FPP i RTS
- wszechobecny klimat sci-fi, metalu, brudu, pary i komputerów
- bardzo dobra oprawa audio-wizualna (jak na silnik HL1)
- nieziemski TeamPlay przy założeniu trafienia na dobry serwer
WADY:
- na pierwszy rzut oka może wydawać się bardzo skomplikowana
- innych wad brak
Pozdrawiam
Dolores |
_________________ It was not impossible to build Rapture at the bottom of the sea, it was impossible to build it anywhere else - Andrew Ryan |
|
   |
 |
Calom
Headcrab wyjadacz
Ostrzeżenia: 1

Dołączył: 05 Sty 2008
Skąd: Koszalin
Steam ID: calom666
Xfire: calom666
|
Jeśli jest choć trochę podobne do tremulousa , to zaczynam ściągać ^^ . |
|
|
    |
 |
Spaqin
Headcrab wyjadacz

Dołączył: 24 Sty 2008
Skąd: Lublin
Steam ID: spagin1
Xfire: spagin
|
Grałem.
Obcego nie mogę ujarzmić, znaczy się i tak zaraz umieram, a jako człowiek umieram od szczęk obcych. Tuż po wyjściu ze spawnu albo coś w tym stylu.
Fajnie. |
_________________
me napisał: |
Spaqin: love is like doto
>multiplayer
>no tutorial
>for the first 200 times, you fail horribly
>then you get a slight idea how it works
>in free time you watch others do it professionally
|
|
|
   |
 |
Mateusz ARGH ZOMBIE!
Stary Headcrab

Dołączył: 25 Cze 2007
|
Do wad dodaj :
-Na publicach w trybie Classic każdy chce być commanderem co równa się : Szybko porażką dla ludzi
Ragequits
10 Onosów kampiących w bazie ludzi
Offensive Chambery w bazie ludzi itd. |
|
|
  |
 |
zEB
Uber Metalowy Headcrab
Dołączył: 15 Kwi 2007
|
Cytat: |
- nieziemski TeamPlay przy założeniu trafienia na dobry serwer |
Oraz: "gra nie ma kompletnie sensu przy trafieniu na zły" ;)
Mam też wrażenie że schrzaniła się scena graczy, więcej jest serwerów na których jest molestowany combat, nie wiem czemu prawde mówiąc, gdyż w tej grze bronie, ich ilość i w ogóle samo strzelanie jest strasznie uproszczone, a całość właściwie opiera się na odpowiedniej strategii.
Nie ma nic fajniejszego niż dźwięk pięciu puszek, dwa ciężkie karabiny, dwa granatniki i shotgun, każdy oczywiście z Welderem ]:->
Z odpowiednim dowódcą taka ekipa poradzi sobie ze wszystkim.
Ale sama gra na ffa to niestety trochę loteria. Grając jako człowiek właściwie wszystko uzależniamy od dowódcy, ale prawdziwy syf zaczyna się grając obcym.
Tutaj wyczuwalny staje się brak teamplay'u, jak trafimy na bande oszołomów (czasem wyskillowanych nawet) to każdy zasoby ładuje w swoją ewolucje a nie hive'a albo chambery, po czym ginie, a tym samym w pewien sposób "defrauduje" zasoby drużyny (które są ograniczone). A ludzie ciągle w tym czasie budują nowe rt, rozwijają się, budują obrone, blokują miejsca na hive'y, w ogóle blokują mape, zaczynają łazić w puchach albo śmigać na jet packach i zabawa się kończy.
Dużym problemem jest też balans co w każdej wersji się zmieniało. I nie chodzi o samo wybalansowanie, bo w wersji chyba 2 gra na FFA była zbalansowana...ale na sparach wymiatali już obcy, a to dlatego że na sparach obcy TEŻ mieli dowódcę. Bez kabiny i sexy widoku, ale jednak działali wg. ustalonej taktyki, a byli trochę mocniejsi od ludzi. (swojego rodzaju zmorą był Onos z Redemption). |
|
|
  |
 |
Mixon
Headcrab 4 dead
Ostrzeżenia: 3

Dołączył: 02 Maj 2007
Steam ID: http://(sc).com/id/mixon/
|
Kiedyś grałem i gra rzeczywiście powalała klimatem. Tego co napisał zEB nie dostrzegałem tak bardzo (może trafiłem w dobrą chwilę z grą), każde ostatecznie starcie było niezwykle epickie, a sama gra wprowadzała w pewien rodzaj transu . Zazwyczaj grywałem samymi obcymi, nie pamiętam żadnych sytuacji, w których byłbym marinesem. |
_________________ 🦀🦀🦀 |
|
  |
 |
Dolores Haze
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 15 Maj 2007
Skąd: Częstochowa / Kraków
Steam ID: doloreshaze
|
spagin napisał: |
Obcego nie mogę ujarzmić, znaczy się i tak zaraz umieram, a jako człowiek umieram od szczęk obcych. Tuż po wyjściu ze spawnu albo coś w tym stylu.
Fajnie. |
Niestety, jezeli nie dasz sobie czasu nauczenie sie jak grac ludzmi lub obcymi, to takie moze byc pierwsze wrazenie.
Pamietam ze podobne mialem wrazenie gdy zaczynalem grac w CS'a poraz pierwszy. Nie potrafilem nikogo zabic, poczas kiedys inni zabijali mnie jednym strzalem w glowe. Odstawilem gre i wrocilem do niej po kilku tygodniach dajac sobie wtedy wiecej czasu na nauke.
Mateusz ARGH ZOMBIE! napisał: |
Do wad dodaj :
-Na publicach w trybie Classic każdy chce być commanderem co równa się : Szybko porażką dla ludzi
Ragequits
10 Onosów kampiących w bazie ludzi
Offensive Chambery w bazie ludzi itd. |
To efekt zdecydowanie pechowo dobranego serwera. Na dobrym serwerze zdaza sie ze po rozpoczeciu gry nikt nie jest chetny do bycia Commanderem, gdyz kazdy zdaje sobie sprawe jak bardzo trudne i odpowiedzialne to zadanie. Wtedy zazwyczaj osoba ktra czuje sie najbardziej na silach decyduje sie objac te role.
zEB napisał: |
Mam też wrażenie że schrzaniła się scena graczy, więcej jest serwerów na których jest molestowany combat, nie wiem czemu prawde mówiąc, gdyż w tej grze bronie, ich ilość i w ogóle samo strzelanie jest strasznie uproszczone, a całość właściwie opiera się na odpowiedniej strategii. |
Scena rzeczywiscie od czasu kiedy NS przezywal swoje najlepsze lata sie zmniejszyla. Naszczescie jest nadal kilka bardzo dobrych serwerow gdzie graja naprawde swietni ludzie.
Sprowadzenie strzelania do bardzo prostej czynnosci wyeliminowalo ze sceny NS'a Counter-Strike'owcow ktorych jedynym celem w NS bylo zbijanie fragow grajac ludzmi. Postawiono bardziej na teamplay i strategie.
zEB napisał: |
Tutaj wyczuwalny staje się brak teamplay'u, jak trafimy na bande oszołomów (czasem wyskillowanych nawet) to każdy zasoby ładuje w swoją ewolucje a nie hive'a albo chambery, po czym ginie, a tym samym w pewien sposób "defrauduje" zasoby drużyny (które są ograniczone). A ludzie ciągle w tym czasie budują nowe rt, rozwijają się, budują obrone, blokują miejsca na hive'y, w ogóle blokują mape, zaczynają łazić w puchach albo śmigać na jet packach i zabawa się kończy. |
Racja w 200%! W takiej grze jak NS, 2-3 nieodpowiedzialnych graczy moze zadecydowac o wyniku calej 24 osobowej gry, podczas gdy np. w takim Counter-Strike'u, 2 dobrych gracz moze zapewnic zwyciestwo calej swojej druzynie.
Wystarczy nieodpowiedzialny Commander, niezdeyscyplinowani zolnierze, albo kilku obcych ktorzy marnotrawia zasoby druzyny na ewoluowanie w zupelnie niepotrzebne formy zycia lub bezsesnsowne budowanie chamberow, a gra zakonczy sie ich przegrana w ciagu kilku minut.
Tutaj zgranie i odpowiedzialnosc na kazdym graczu jest ogromna, dlatego tak latwo wlasnie zrazic sie do gry kiedy trafi sie na slaby serwer, ale kiedy juz trafi sie na fajna ekipe, gdzie obcy kazdy rozdany punkt zasobow konsultuja z reszta druzyny, to wrazenia z gry plyna swietne.
mixon napisał: |
Kiedyś grałem i gra rzeczywiście powalała klimatem. Tego co napisał zEB nie dostrzegałem tak bardzo (może trafiłem w dobrą chwilę z grą), każde ostatecznie starcie było niezwykle epickie, a sama gra wprowadzała w pewien rodzaj transu . Zazwyczaj grywałem samymi obcymi, nie pamiętam żadnych sytuacji, w których byłbym marinesem. |
Epickie kilkudziesiecio minutowe walki... eh,wspaniale uczucie... a potem komentarze po zakonczonym meczu w Ready Roomie bezcenne. |
_________________ It was not impossible to build Rapture at the bottom of the sea, it was impossible to build it anywhere else - Andrew Ryan |
|
   |
 |
Kosiarz
Świeży Headcrab
Dołączył: 10 Paź 2009
|
Sry że odświeżam ale ściągnąłem ten mod ale gdy go próbuje uruchomić to pokazuje się obrazek a po chwili gra się wyłącza. Z góry piszę że mam steama CS anthology. |
|
|
  |
 |
Spaqin
Headcrab wyjadacz

Dołączył: 24 Sty 2008
Skąd: Lublin
Steam ID: spagin1
Xfire: spagin
|
Czyżby chodziło o brak normalnego Half-Life'a? |
_________________
me napisał: |
Spaqin: love is like doto
>multiplayer
>no tutorial
>for the first 200 times, you fail horribly
>then you get a slight idea how it works
>in free time you watch others do it professionally
|
|
|
   |
 |
Kosiarz
Świeży Headcrab
Dołączył: 10 Paź 2009
|
Nie ja mam tą paczkę gier: Counter-Strike 1.6, Counter Strike Steamworks Beta, Half-Life, Day of Defeat, Team Fortress Classic, Deathmatch Classic, Opposing Force, Half Life: Blue Shift, Ricochet, Counter Strike - Condition Zero Deleted Sceens.
Nie jest to wersja pudełkowa (ta za 40 parę złotych) tylko sam cd key z tymi grami który kupiłem za 20 zł. |
|
|
  |
 |
Colek
Młody Headcrab
Ostrzeżenia: 2

Dołączył: 22 Lip 2007
Skąd: Radom
Steam ID: Colek
Xfire: colekpl
|
HL Platinum masz, czyli wszystkie gry na GoldScr. |
_________________
 |
|
     |
 |
Spaqin
Headcrab wyjadacz

Dołączył: 24 Sty 2008
Skąd: Lublin
Steam ID: spagin1
Xfire: spagin
|
I nic się nie wyświetla? Tylko o tak o, znika? Reszta modów działa bez problemu?
A odpalałeś już wcześniej Half-Life'a? |
_________________
me napisał: |
Spaqin: love is like doto
>multiplayer
>no tutorial
>for the first 200 times, you fail horribly
>then you get a slight idea how it works
>in free time you watch others do it professionally
|
|
|
   |
 |
Kosiarz
Świeży Headcrab
Dołączył: 10 Paź 2009
|
HL odpalałem, a i problem sam się rozwiązał po reinstalce steam. Polecam ten mod wszystkim, lecz bardziej bym powiedział że to całkiem nowa gra - a i czasami się zdarza że commander jest dobry a ludzie zaraz eject go bo oni chcą być przywódcami - czasem dochodzi do sytuacji że nie ma go bo każdy ma bana na niego. A co do alienków - Onosy w bazie - koszmar, Fade wyskakujący zza rogu - jeszcze gorzej, Skurk siedzący na suficie za drzwiami - apokalipsa . Czasem jak jakiś team się zgra to przeciwnicy nie mają szans. |
|
|
  |
 |
majan_pl
Stary Headcrab

Dołączył: 20 Kwi 2008
Steam ID: majan_pl
|
|
   |
 |
Dabu
Fast headcrab
Ostrzeżenia: 4

Dołączył: 07 Maj 2007
Skąd: Ponyville
Steam ID: dabu
|
Odkąd to nie jest mod, tylko oddzielna gra, to NS2 dla mnie nie istnieje. No chyba że okaże się naprawdę dobry, na tyle by go kupić, ale jakoś wątpię. |
_________________
 |
|
    |
 |
|
Forum działa na skrypcie phpBB
© 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|