Autor |
Wiadomość |
Camilus VI
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 08 Maj 2007
|
Nie ma jeszcze takiego tematu więc zakładam. Portal zapowiada się świetnie i już nie moge się doczekać premiery.
Na anglojęzycznej wikipedi znalazłem taki fragment dotyczący fabuły jednak na polskiej wiki jest przetłumaczony tylko częściowo. Mam wielką prośbę żeby jeśli ktoś może to niech przetłumaczył ten fragment bo większość rozumiem ale nie wszystko. Z góry dzięki!
Cytat: |
In Portal, players control a test participant in the Aperture Science Enrichment Center. Using the "Aperture Science Handheld Portal Device", players perform a variety of tests, such as creating portals to knock over turrets and other objects or moving to a previously unreachable area. Guided by an electronic female voice that is at once both comical and subtly threatening, players must either complete these objectives or fail the test. Failure or refusal of a test likely results in death, although it may not be permanent. At the end of the video the computerized voice ominously says "As part of a previously-mentioned required test protocol, we can no longer lie to you. When the testing is over, you will be... missed"; in another, more recent video, the voice states that "you will be baked, and then there will be cake", perhaps alluding to the flame-filled areas seen in the original trailer. The Leipzig video, however, states that "an intubation associate will be dispatched to revive you with peptic salve and adrenaline" in case of consciousness loss, hinting that some care is taken to keep the test subject alive at least until the tests are over.
Portal has been confirmed to be set in the Half-Life universe[3], and it appears to take place in a "Combine portal user training facility", according to Shacknews.[4] Certain aspects similar to the Half-Life universe can be noted in the official trailer, such as the turrets, which operate and sound similar to those that the Combine implement, though this may only be due to the use of sounds from Half-Life 2 as placeholders. Also, orbs like those that the Combine use in the Citadel are seen, with sockets similar to those seen in Half-Life 2: Episode One: again, potentially placeholders or possibly intentional. Unlike the orbs in Half-Life 2, though, the orbs in Portal will instantly kill the player if they get too close to them or attempt to grab them with the ASHPD[citation needed]. The Portal Gun functions much like a Zero Point Energy Field Manipulator, with the added ability of creating portals - like the "Gravity Gun", it can pick up and hold inanimate objects, though its range appears to be limited.
According to Doug Lombardi, the protagonist in Portal is a yet-unintroduced character who will play a role in future games of Half-Life. Though Lombardi has hinted that this character might make an appearance in Half-Life 2: Episode Three, this is not a certainty. It was later suggested in an interview article from 1up.com with Portal level designer Kim Swift that the jump-suited male character from the preview video is a placeholder character;[5] the walkthrough videos from the 2007 Game Developers Convention also describe the jump-suited male as "not the final character." It was confirmed in a GameInformer article and even through a screenshot from ComputerAndVideoGames.com that the protagonist would indeed be female. Her face was revealed at E3 '07, and can be clearly seen in a video on the Gametrailers site.
Information about the Aperture Science Center will not be revealed in Portal, but will rather be explained in Half-Life 2: Episode Two. However, the background of the female protagonist and her reason for being at the Aperture Laboratories will be explained during the game. |
Przyznam, że zaskoczyła mnie ta fabuła. Tajemnicza kobieta, która musi pod grobą śmierci przejść trening w jakimś laboratorium kombinatu. Może spotkamy ją w Ep2 albo Ep3? Zapowiada się ciekawie... |
|
|
  |
 |
Stefan
Stary Headcrab

Dołączył: 04 Cze 2007
Skąd: Ze Sparty
Steam ID: Stefan
Xfire: blade515
|
Hehe a kiedy będzie ta premiera? Nie mogę się doczekać portala. |
|
|
   |
 |
prabab
Rainbow Headcrab

Dołączył: 06 Maj 2007
|
Stefan napisał: |
Hehe a kiedy będzie ta premiera? |
Wraz z Ep2 - dziesiątego. |
|
|
  |
 |
Camilus VI
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 08 Maj 2007
|
Wiecie może na czym bedzie polegał tryb Challenge w Portalu? |
|
|
  |
 |
Gardek
Świeży Headcrab

Dołączył: 21 Maj 2007
Skąd: Mszczonów
Steam ID: Gardek
|
|
  |
 |
Mrocz
Mroczny Headcrab

Dołączył: 22 Kwi 2007
Skąd: Sopot
Steam ID: MrocznyMrocz
Xfire: Xfrajer ssie
|
Uwaga z ostatniej chwili.. Smutne wieści... mam nadzieje, ze tylko plotki.... O_O Otóż będąc dziś w centrum handlowym i nudząc się poszedłem do Empiku i czytałem tam gazety o grach... Dorwałem no cóż... słabej jakości pismo Play, ale mimo to zmartwiło mnie pewna wiadomość. Otóż ponoć na targach ktoś z Play'a grał w Portal i się pojawił problem jaki? A taki, że tytułowe Portale możemy stawiać TYLKO w zaplanowanych przez Autorów miejscach!!!! I w tych miejscach zmieni się kolor celownika O_O... Jak dla mnie tragiczna wieść jeśli okażę się prawdziwa... Co prawda w Packu jest jeszcze genialny Team Fortress 2 i H-L2 EP2, ale szkoda by było gdyby tak dobrze zapowiadający się tytuł jak Portal okazał się takim nie wypałem... |
_________________
NFSKTNGTNKASFBBTT |
|
   |
 |
Marszal
Stary Headcrab

Dołączył: 02 Cze 2007
Skąd: Błonie
Steam ID: Marszal_J
|
Jeju jeju pewnie będzie tak jak w nabacular drop czyli w pewnych miejscach po prostu nie możemy stawai portali. Tych miejsce pewnie będzie bardzo mało. Pewnie  |
_________________ http://radcow.org/
Ostatnio zmieniony przez Marszal dnia Sro Wrz 26, 2007 18:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
   |
 |
Camilus VI
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 08 Maj 2007
|
To prawda. Portale można tworzyć tylko na płaskiej powierzchni ale to nie oznacza, że bedzie tylko jeden sposób przejścia levelu. Miejsca na których nie można tworzyć portali służą tylko do urozmaicenia map tak jak np. to, że na początku dysponujemy tylko jednym portalem. |
|
|
  |
 |
Mrocz
Mroczny Headcrab

Dołączył: 22 Kwi 2007
Skąd: Sopot
Steam ID: MrocznyMrocz
Xfire: Xfrajer ssie
|
Camilus VI napisał: |
To prawda. Portale można tworzyć tylko na płaskiej powierzchni ale to nie oznacza, że bedzie tylko jeden sposób przejścia levelu. Miejsca na których nie można tworzyć portali służą tylko do urozmaicenia map tak jak np. to, że na początku dysponujemy tylko jednym portalem. |
Uspokoiłeś mnie Zapamiętać: Nigdy nie sięgać po durne gazety typu Play bo można się czegoś równie durnego dowiedzieć  |
_________________
NFSKTNGTNKASFBBTT |
|
   |
 |
123Eddy123
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 26 Lip 2007
Skąd: Poland
Steam ID: Zenobiusz(PL)
|
Mrocz napisał: |
Uwaga z ostatniej chwili.. Smutne wieści... mam nadzieje, ze tylko plotki.... O_O Otóż będąc dziś w centrum handlowym i nudząc się poszedłem do Empiku i czytałem tam gazety o grach... Dorwałem no cóż... słabej jakości pismo Play, ale mimo to zmartwiło mnie pewna wiadomość. Otóż ponoć na targach ktoś z Play'a grał w Portal i się pojawił problem jaki? A taki, że tytułowe Portale możemy stawiać TYLKO w zaplanowanych przez Autorów miejscach!!!! I w tych miejscach zmieni się kolor celownika O_O... Jak dla mnie tragiczna wieść jeśli okażę się prawdziwa... Co prawda w Packu jest jeszcze genialny Team Fortress 2 i H-L2 EP2, ale szkoda by było gdyby tak dobrze zapowiadający się tytuł jak Portal okazał się takim nie wypałem... |
Nie wiem czy graliście w garry's modzie a dokładniej w packu do niego "Ultimate portal patch" chyba tak to się nazywało ... tak więc w miejscach gdzie dało się zrobić portal przy celowniku pokazywało się coś w rodzaju nawiasu z jednej strony w kolorze pomarańczowym z drugiej niebieskim i tak zapewne będzie w portalu
ps. nie ma w tym nic złego że w wyznaczonych mjejscach
http://www.garrysmod.org/downloads/?a=view&id=19813 |
|
|
  |
 |
@NDRZEj
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 20 Maj 2007
Skąd: nibylandia
Steam ID: dzuj
Xfire: bebe
|
jak to prawda to ostro zepsuli gre :/ |
_________________
電腦組裝,家庭影院愛好者的最多選擇 |
|
    |
 |
bLiNd
Ślepy headcrab

Dołączył: 09 Sie 2007
Skąd: Olsztyn
Steam ID: blindvampire
|
Równie dobrze mogliby zrobić w miejscach gdzie trzeba walnąć portal wielki napis "tu zrób portal". Ja jednak jestem pewien, że będzie można robić portale na każdej płaskiej powierzchni. Przecież te zabawy na filmikach wydanych przez Valve były przy portalach robionych w miejscach "byle jakich".  |
_________________ Powered by Debian GNU/Linux. |
|
    |
 |
Advisor
Stary Headcrab

Dołączył: 07 Cze 2007
Skąd: Wrocław
Steam ID: Jarek71
Xfire: CombineAdvisor
|
bLiNd napisał: |
Równie dobrze mogliby zrobić w miejscach gdzie trzeba walnąć portal wielki napis "tu zrób portal". Ja jednak jestem pewien, że będzie można robić portale na każdej płaskiej powierzchni. Przecież te zabawy na filmikach wydanych przez Valve były przy portalach robionych w miejscach "byle jakich".  |
Hehe, filmiki Valve są wiarygodne. |
|
|
   |
 |
Kazio
Dojrzały Headcrab
Ostrzeżenia: 1

Dołączył: 27 Maj 2007
Skąd: Z Torunia oczywiście
Steam ID: Prawdopodobnie Kazio.
|
bLiNd napisał: |
Równie dobrze mogliby zrobić w miejscach gdzie trzeba walnąć portal wielki napis "tu zrób portal". Ja jednak jestem pewien, że będzie można robić portale na każdej płaskiej powierzchni. Przecież te zabawy na filmikach wydanych przez Valve były przy portalach robionych w miejscach "byle jakich".  |
Źle zrozumiałeś kolege, on mówił o miejscach tam gdzie się da wstawić portal, a nie jakieś na kierowanie, chodzi o to, że n.p. nie wstawisz na jakimś przedmiocie. |
_________________ Chętnie chciałbym mieć coś w podpisie. |
|
  |
 |
meJKu
Zombine elite
Ostrzeżenia: 1
Dołączył: 02 Maj 2007
|
Kazio napisał: |
Źle zrozumiałeś kolege, on mówił o miejscach tam gdzie się da wstawić portal, a nie jakieś na kierowanie, chodzi o to, że n.p. nie wstawisz na jakimś przedmiocie. |
No ja też w to wątpię Bo portal potrzebuje całej płaskiej powierzchni, żeby się rozłożyć ^^ |
|
|
  |
 |
prabab
Rainbow Headcrab

Dołączył: 06 Maj 2007
|
meJK napisał: |
No ja też w to wątpię Bo portal potrzebuje całej płaskiej powierzchni, żeby się rozłożyć ^^ |
Hmmm... Kiedy ja miałem (nie)szczęście grać [beta], można było go postawić wszędzie - nawet w kącie (widoczna była wtedy tylko ta jego część z "prawowitej" ściany, of course - reszta znikała w niebycie-odbycie). |
|
|
  |
 |
bLiNd
Ślepy headcrab

Dołączył: 09 Sie 2007
Skąd: Olsztyn
Steam ID: blindvampire
|
Kazio napisał: |
Źle zrozumiałeś kolege, on mówił o miejscach tam gdzie się da wstawić portal, a nie jakieś na kierowanie, chodzi o to, że n.p. nie wstawisz na jakimś przedmiocie. |
Raczej bardziej pisałem w odpowiedzi na wiadomość, że portale będzie można stawiać tylko w wybranych miejscach. Wtedy, jakby jeszcze celownik się zmieniał na określony kolor, cała gra w ogóle nie miałaby sensu. |
_________________ Powered by Debian GNU/Linux. |
|
    |
 |
123Eddy123
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 26 Lip 2007
Skąd: Poland
Steam ID: Zenobiusz(PL)
|
|
  |
 |
@NDRZEj
Dojrzały Headcrab

Dołączył: 20 Maj 2007
Skąd: nibylandia
Steam ID: dzuj
Xfire: bebe
|
kto już ukończył Portal bo chciałbym się dowiedzieć w ile czy jest długi czy jak ? |
_________________
電腦組裝,家庭影院愛好者的最多選擇 |
|
    |
 |
prabab
Rainbow Headcrab

Dołączył: 06 Maj 2007
|
@NDRZEj napisał: |
kto już ukończył Portal bo chciałbym się dowiedzieć w ile czy jest długi czy jak ? |
19 poziomów, ok 1,5 godziny gry. |
|
|
  |
 |
|