Strona główna  | FAQ  |  Szukaj  |  Użytkownicy  |  Grupy   |  Rejestracja  |  Profil  |  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  |  Zaloguj

 Zamiana modelu broni - custom weapons Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Maxoss
Stary Headcrab



Dołączył: 15 Sty 2012




PostWysłany: Czw Sie 30, 2012 02:00 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Witam, wiem że późna godzina Oczko
Mam pewien problem z modelem broni. Otóż chce zaktualizować wcześniejszy model który został już stworzony (nie przeze mnie)

1. Użyłem decompilatora na pliku mdl.
2. Wszystkie wyeksportowałem do jednego foldera - wiadomo.
3. Plik główny broni otworzyłem w blenderze.
4. Zaimportowałem model broni do ekranu głównego blender'a i odpowiednio go dopasowałem w miejsce starego modelu. Wszystkie vertex groupsy odpowiednio "assignowałem" więc z tym nie powinno być najmniejszych problemów.
5. Wyeksportowałem gotowy projekt do pliku *.smd i podmieniłem go za ten który wcześniej importowałem do blendera po czym użyłem compilatora GUIStudioMDL. Wszystko poszło bez przeszkód, zero błędów.
5a. Plik *qc który wcześniej stworzył się samoistnie razem z innymi plikami SMD zbytnio nie zmieniałem (usunąłem tylko 1 linike kodu $cd oraz dopisałem ścieżke do drugiego materiału ponieważ tesktura magazynku znajduje się w osobnym pliku vtf. Uważałem że tak będzie najłatwiej.
6. Z materiałami nie powinien być problem.
7. Wszystkie pliki wrzuciłem do odpowiednich folderów w modzie.

Problem zaczyna się podczas gry. Gdy wpisuje sv_cheats 1 a potem give weapon_ar2 żadna bron się nie wyświetla ale mogę jednak z niej strzelać.
Jednak gdy wpisze thirdperson to mogę zauważyć że zamiast tej broni jest zwykła ar2. Trochę mi już ręce opadają.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Trek
Dojrzały Headcrab
Ostrzeżenia: 1


Dołączył: 27 Lut 2010




PostWysłany: Czw Sie 30, 2012 10:40 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Słabo opisałeś problem. Czy zamieniałeś tylko modele, czy grzebałeś w skryptach? Czy zamieniłeś również world model (w_ar2.mdl czy jakoś tak)?

Niewidoczny model może oznaczać, że nie ma animacji, lub animacje są obrócone i model jest za naszymi "plecami", ale nie możemy go zobaczyć. Ewentualnie pojawił się jakiś błąd z materiałami (zła ścieżka) i model jest "niewidzialny", ponieważ VMT nie może odnaleźć textury.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Maxoss
Stary Headcrab



Dołączył: 15 Sty 2012




PostWysłany: Czw Sie 30, 2012 12:38 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Wątpie żeby to był problem z obróconymi animacjami.
Powiem tak, w blenderze jedynie co zrobiłem to:
1. Zaimportowałem plik smd broni
2. Podmieniłem starą broń za nową (dałem ją w to samo miejsce), jednak wcześniej assignowałem vertexy nowej broni do poszczególnych vertex groupsów tak aby rigging działał.
3. Wyeksportowałem do pliku smd po czym skompilowałem plik *.qc. To wszystko.
W pliku *.qc nie zmieniałem nic szczególnego oprócz tego o czym wspomniałem w poprzednim poście.

Jeszcze nad tym popracuje.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
zwieracz
Headcrab wyjadacz



Dołączył: 25 Lis 2008


Steam ID: Pan Zwieracz
Xfire: srajer
PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 16:08 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Z tego co pamiętam, to właśnie zwykła rekompilacja modelu przy pomocy GUIStudioMDL często kończyła się obróceniem broni o 90 stopni. Trzeba było wprowadzać poprawkę w pliku qc.

_________________
Image
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraNumer Gadu Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum działa na skrypcie phpBB © 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)