Strona główna  | FAQ  |  Szukaj  |  Użytkownicy  |  Grupy   |  Rejestracja  |  Profil  |  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  |  Zaloguj

 Mechy, mecha i meka Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Mrocz
Mroczny Headcrab



Dołączył: 22 Kwi 2007
Skąd: Sopot

Steam ID: MrocznyMrocz
Xfire: Xfrajer ssie
PostWysłany: Pon Sty 14, 2008 00:44 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

ClassicGOD napisał:
Stare i projekt kiepski - ja predzej byl bym za czyms takim: http://www.youtube.com/watch?v=1D2yl6B3Kyg


Napisałem że stare... Oczko A wiadomo że kiepski bo pierwszy Oczko

A co do tego pająka:
Zero efektu Oczko i klimatu Bardzo szczęśliwy nijak ma się do tego Oczko

http://pl.youtube.com/watch?v=YR_ym3Gj2vE

PS. Dobra znowu świruje :> I tak wszyscy wiedzą, że taki battlemech "narazie" byłby najmniej mobilną jednostką jaką stworzono... Uśmiechnięty Choć może kiedyś Oczko

A tak wracając do tematu: Nowa recka Zero Punctuation wyszła tym razem.... Silent Hill Oringins Oczko
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zeropunctuation/2791-Zero-Punctuation-Silent-Hill-Origins

_________________
Image
NFSKTNGTNKASFBBTT
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
ClassicGOD
Gonarch



Dołączył: 03 Maj 2007
Skąd: Galactic Sector ZZ9 Plural Z Alpha



PostWysłany: Pon Sty 14, 2008 01:31 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Mrocz napisał:
ClassicGOD napisał:
Stare i projekt kiepski - ja predzej byl bym za czyms takim: http://www.youtube.com/watch?v=1D2yl6B3Kyg


Napisałem że stare... Oczko A wiadomo że kiepski bo pierwszy Oczko

A co do tego pająka:
Zero efektu Oczko i klimatu Bardzo szczęśliwy nijak ma się do tego Oczko

http://pl.youtube.com/watch?v=YR_ym3Gj2vE

PS. Dobra znowu świruje :> I tak wszyscy wiedzą, że taki battlemech "narazie" byłby najmniej mobilną jednostką jaką stworzono... Uśmiechnięty Choć może kiedyś Oczko

A tak wracając do tematu: Nowa recka Zero Punctuation wyszła tym razem.... Silent Hill Oringins Oczko
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zeropunctuation/2791-Zero-Punctuation-Silent-Hill-Origins
Wybacz ale Mechy z Mech Warrior sa po prostu lame Bardzo szczęśliwy daleko im do gracji chocby tych z Front Mission juz o Evangelionach (jako milosnik serii musze tu nadmienic ze Evangeliony to teoretycznie nie sa mechy) nie wspominam :>

_________________
If you hold a UNIX Shell up to your ear can you hear the C?
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Mrocz
Mroczny Headcrab



Dołączył: 22 Kwi 2007
Skąd: Sopot

Steam ID: MrocznyMrocz
Xfire: Xfrajer ssie
PostWysłany: Pon Sty 14, 2008 01:54 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

ClassicGOD napisał:
Wybacz ale Mechy z Mech Warrior sa po prostu lame Bardzo szczęśliwy daleko im do gracji chocby tych z Front Mission juz o Evangelionach (jako milosnik serii musze tu nadmienic ze Evangeliony to teoretycznie nie sa mechy) nie wspominam :>


Własnie dlatego one się nie liczą... ! Bardzo szczęśliwy A BattleTech rządził i będzie rządził zawsze :> Uwielbiam tą serie gier, gier RPG, książek etc etc etc... :> I to BattleTech ma najbardziej charakterystyczne mechy jakie kiedykolwiek powstały... :> Chociażby słynna sylwetka Mad-Cat'a prime Timber-Wolf. Może i po nazwie nie załapiesz, ale wystarczyłoby żebyś je zobaczył a byś wiedział, że to Battletech ;] Battletech moim zdaniem to legenda na miarę gwiezdnych wojen... ;] Po za tym mod do Crysisa będzie! ;] Tym bardziej, że w battletechu mechy są niczym innym jak zwykłymi pojazdami jak samolot czy śmigłowiec. Świat BT też dość realistycznie rozwój ludzkości jaki moze nastąpić na przestrzeni ponad tysiąca lat oraz świetną kreacje świata a raczej światów wyniszczonych masowymi i licznymi wojnami.

Jako ciekawostke wspomne, że w latach 90 tych wydano podręcznik o Jihadzie w tym świecie będący niesamowitą prognozą świętych wojen prowadzonych przez terrorystów ;] Jednak w BT wyglądało to troche inaczej ;]

_________________
Image
NFSKTNGTNKASFBBTT
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
ClassicGOD
Gonarch



Dołączył: 03 Maj 2007
Skąd: Galactic Sector ZZ9 Plural Z Alpha



PostWysłany: Pon Sty 14, 2008 02:47 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Mrocz napisał:
Tym bardziej, że w battletechu mechy są niczym innym jak zwykłymi pojazdami jak samolot czy śmigłowiec.

Podobnie Wanzery (mechy) ze wspomnianego przezmnie Front Mission.
Mrocz napisał:
Świat BT też dość realistycznie rozwój ludzkości
Nie wiem jak swiat ale to ze mechy wygladaja topornie nie oznacza ze sa bardziej realne. Dwu-nozny mech jest bezuzyteczny na realnym polu walki z prostego powodu: strzal w plecy skutecznie go unieszkodliwia. Nawet czlowiek - zdalo by sie gatunek ktory opanowal chodzenie na 2 konczynach gdy niespodziewanie pchniety wywroci sie - moze sie jednak podniesc dzieki konczynom przednim (owszem mozna sie podniesc nie uzywajac ich ale wymaga to znacznie wiekszej zwinnosci konczyn dolnych niz mozna by teoretycznie uzyskac w mechu) Dlatego tez znacznie bardziej prawdopodobnym designem jest mech ala te w FrontMission czy Patlabor.
Jednak nawet taki mech o le nie bedzie super zwinny nie dorowna mechom jakie pokazal np Ghost in the Shell - zwane kroczacymi czolgami mechy o 4 konczynach dolnych ;]
Wiec jak widzisz projekty mechow promowane przez MW nie sa ani ladne ani praktyczne ;]

PS. Co do Evangelionow - Niby wpisuja sie w definicje "Pojazd kroczacy kontrolowany przez pilota" ale nie sa maszynami - i to budzi kontrowersje Język

_________________
If you hold a UNIX Shell up to your ear can you hear the C?
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Mrocz
Mroczny Headcrab



Dołączył: 22 Kwi 2007
Skąd: Sopot

Steam ID: MrocznyMrocz
Xfire: Xfrajer ssie
PostWysłany: Pon Sty 14, 2008 13:35 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

ClassicGOD napisał:
Mrocz napisał:
Tym bardziej, że w battletechu mechy są niczym innym jak zwykłymi pojazdami jak samolot czy śmigłowiec.

Podobnie Wanzery (mechy) ze wspomnianego przezmnie Front Mission.
Mrocz napisał:
Świat BT też dość realistycznie rozwój ludzkości
Nie wiem jak swiat ale to ze mechy wygladaja topornie nie oznacza ze sa bardziej realne. Dwu-nozny mech jest bezuzyteczny na realnym polu walki z prostego powodu: strzal w plecy skutecznie go unieszkodliwia. Nawet czlowiek - zdalo by sie gatunek ktory opanowal chodzenie na 2 konczynach gdy niespodziewanie pchniety wywroci sie - moze sie jednak podniesc dzieki konczynom przednim (owszem mozna sie podniesc nie uzywajac ich ale wymaga to znacznie wiekszej zwinnosci konczyn dolnych niz mozna by teoretycznie uzyskac w mechu) Dlatego tez znacznie bardziej prawdopodobnym designem jest mech ala te w FrontMission czy Patlabor.
Jednak nawet taki mech o le nie bedzie super zwinny nie dorowna mechom jakie pokazal np Ghost in the Shell - zwane kroczacymi czolgami mechy o 4 konczynach dolnych ;]
Wiec jak widzisz projekty mechow promowane przez MW nie sa ani ladne ani praktyczne ;]


Mechy z Ghost In The Shell zdecydowanie są "najbardziej realnymi mechami" tu się zgodze. Co więcej te mechy "pajęczaki" mają nawet pewne zalety których nie mają konwencjonalne czołi i jak tylko technologia by się rozwinęła na tyle by coś takiego stworzyć, to wojsko byłoby pewnie zainteresowane. Ale mniejsza zobaczyłem te "Wanzery" po pierwsze moim zdaniem te mini mechy nie dorównują urokowi takiemu Timber Wolf-owi czy Mad Dog-owi z Battletech Oczko Pomijając fakt, że to nie ta klasa wagowa Bardzo szczęśliwy bardziej mi one przypominają ProtoMechy (równierz ze świata Battletech... ) niż prawdziwe Mechy ;] O ile nie zaryzykowałbym nazwania ich Egzoszkieletami choć one są jeszcze mniejsze ;] Te Wanzery więc bardziej kwalifikują się na piechotę, niż na krączącą machine destrukcji. :>

Swoiją drogą mechy z Battletech owszem potrafią się przewrócić... Choć zdaża im się to żadko ( w podręcznikach Technical Redout do gry RPG w świecie BT jest opisane na jakich zasadach działają mechanizmy stabilności takiego mecha... ) Żeby go wywalić trzeba naprawde niesamowitej siły ognia ( choć to też zależy od masy Battlemecha... ) Jednak gdy już dojdzie do wywrotki cóż... Mechy z BT umieją wstawać i robią to wbrew pozorom zgrabnie i szybko... ;] Krytyczny upadek następuje teoretycznie tylko wtedy kiedy dojdzie do zniszczenia mecha. O i nie sugeruj się samymi grami komputerowymi Mechwarrior. Wiele mechów w całym battletech wręcz przypominaja wyglądem i możliwościami nawet takie Evangeliony (mam na myśli walke wręcz na przykład bo ciągle w BT mechy to tylko maszyny )... ;] Jednak nigdy nie wstawiono ich do gry MW bo sterowanie nimi byłoby dosyć trudne na klawie i myszce czy też Joysticku Uśmiechnięty Wracając jednak do "pozornego" realizmu BT. Jest e pweien sposób realną wizją choć zdecydowanie nie wtym stuleciu... Każdy mechanizm mecha jest dość dokładnie opisany co więcej... Nogi a raczej ich układ napędowy to nie są tylko serwomechanizmy ale też pewnego rodzaju syntetyczne mięśnie które są niczym innym jak ostatnio szybko rozwijającą się technologią materiałów z pamięcią krztałtu Uśmiechnięty

BTW. Dla ścisłości nie to zebym wierzył że takie mechy mogą sobie od tak powstać itp Bo narazie Battletech nie miałby roli na polu walki. Zaznaczam tylko, że Battletech jest pewnego rodzaju dość wiarygodnym źródłem fantastyki naukowej na temat kroczących maszyn. ( a także rozwoju ogólengo ludzkości nie tylko w dziedzinach robotyki... ). gdyż nic nie jest tam ze tak powiem bez sensu... No i nie ma czegoś takiego jak we Front mission gdzie Wanzer lata niczym odrzutowiec* xD Moim zdaniem te Wanzery sa nieco zbyt przesadzone... ;]

* Gdyby to był L.A.M. to bym zrozumiał: coś takiego L.A.M to Mech typu Land to Air Mech... jednak jego konstrukcja zdecydowanie nie jest humanoidalna, bo jest to zwyczajny samolot z możliwościami przemieszczania się jako maszyna krocząca. Jednak mimo iż istnieje parę LAM'ów w świecie BT to zostały one opisane jako projekt nieudany będący zbyt drogi oraz nie mogący dorównać typowym samolotom czy typowym mechom ze względu na ograniczenia ze strony masy. Tak więc były mniej zwrotne i szybkie od samolotu ze znacznie mniejszym zasięgiem, a przy tym słabiej opancerzone oraz słabiej uzbrojone od Mechów

BTW. Fajna dyskusja się wywiązała aż mam ochote założyć temat o mechach... Chyba że jakiś mod wydzieli ten offtopic... Uśmiechnięty ( Wreszcie ktoś z kim można o tym pogadać i ma jakieś porządne argumenty Bardzo szczęśliwy )

_________________
Image
NFSKTNGTNKASFBBTT
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
zEB
Uber Metalowy Headcrab



Dołączył: 15 Kwi 2007




PostWysłany: Pon Sty 14, 2008 16:18 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Cytat:
Ale mniejsza zobaczyłem te "Wanzery" po pierwsze moim zdaniem te mini mechy nie dorównują urokowi takiemu Timber Wolf-owi czy Mad Dog-owi z Battletech

Rozmiar Wanzerów jest optymalny, w tym właśnie rzecz. Ogromne maszyny kroczące to absurd już w samym założeniu w czasach w których mamy przenośne wyrzutnie pocisków przeciwpancernych (już teraz czołgi nie mają takiej wielkiej przewagi nad piechotą, a są mechanizmami znacznie mniej złożonymi niż mechy, zatem więcej miejsca na pancerze Oczko ).

Do ogromnego mecha można by walić z naprawdę wielu miejscu.

Nie mowie ze świat BT ssie, ale jest nierówny technologicznie. Potężne i skomplikowane technologie zastosowane w mechach miałyby swoje odbicie w broni piechoty, równie potężnej i skutecznej przeciwko mechom. A różnica rozmiarów sprawiłaby że mechy byłyby praktycznie bez szans w starciu z piechotą, bowiem najmniejsze uszkodzenie tak złożonego mechanizmu z miejsca by go uziemiało, a byłoby łatwo go trafić. Jednym słowem, to co pozwalało by mechom w ogóle skutecznie działać, byłoby źródłem ich destrukcji.

P.S. OMG, ale offtop ^^
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Mrocz
Mroczny Headcrab



Dołączył: 22 Kwi 2007
Skąd: Sopot

Steam ID: MrocznyMrocz
Xfire: Xfrajer ssie
PostWysłany: Pon Sty 14, 2008 16:36 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Niech jakiś Mod przeniesie to do innego tematu prosze Bardzo szczęśliwy

Cytat:
Rozmiar Wanzerów jest optymalny, w tym właśnie rzecz. Ogromne maszyny kroczące to absurd już w samym założeniu w czasach w których mamy przenośne wyrzutnie pocisków przeciwpancernych (już teraz czołgi nie mają takiej wielkiej przewagi nad piechotą, a są mechanizmami znacznie mniej złożonymi niż mechy, zatem więcej miejsca na pancerze ).


Tak tak jest niby optymalny, ale mi tu chodziło o sam urok.. Bardzo szczęśliwy W jednym z poprzednich postów pisałem że zastosowanie BattleMecha takiej wielkości jak w BT miałoby dość mały sens na polu bitwy... Uśmiechnięty Zresztą pamiętaj, że BT to wytwór który pamięta czasy 80'te :] A wtedy wizje przyszłości były dość dziwne.. Dopiero później wyewoulował do fajnego poważnego dzieła o Mechach Uśmiechnięty

Cytat:
Nie mowie ze świat BT ssie, ale jest nierówny technologicznie. Potężne i skomplikowane technologie zastosowane w mechach miałyby swoje odbicie w broni piechoty, równie potężnej i skutecznej przeciwko mechom. A różnica rozmiarów sprawiłaby że mechy byłyby praktycznie bez szans w starciu z piechotą, bowiem najmniejsze uszkodzenie tak złożonego mechanizmu z miejsca by go uziemiało, a byłoby łatwo go trafić. Jednym słowem, to co pozwalało by mechom w ogóle skutecznie działać, byłoby źródłem ich destrukcji.


Tu sie mylisz... jest bardzo sensownie rozplanowany pdo tymi względami Uśmiechnięty ( mówie tu o książkach i grach RPg a nie o grze komputerowej. ) Piechota dysponuje nie jedną bronią którą może powalić mecha. Oczko Zna także nie jeden sposób na to... Uśmiechnięty Z drugiej jednak strony mechanizm działania mecha w BT wcale nie jest aż tak skomplikowany jak opisujesz, gdyż nie bazuje na serwo mechanizmach i innych skrajnie pochrzanionych sposobach Uśmiechnięty lecz na pewnego rodzaju syntetycznych mięśniach. Wyjatkiem były mechy klanowe, które miały bardzo skomplikowany ( i wydajniejszy sic? ) serwomechanizm zajmujący mniej miejsca. Jednak było to w drugiej edycji Mechwarriora Gry RPG. W Trzeciej, której całej jeszcze nie przeczytałem dojżałem schematy Klanowych mechów z takowymi mięśniami... Możliwe, że postanowili zmienić nonsens z serwomechanizmem Uśmiechnięty Dodam, że sama budowa faktycznie jest dość skomplikowana, ale sama konstrukcja jest w pewien sposób trudna do zdarcia Uśmiechnięty


Fakt faktem jednak, że wielkość Mechów ( w sumie to tylko szturmowych i niektórych ciężkich bo lekkie i średnie są dosyć "optymalne" ) jest pewnego rodzaju zabiegiem zwiększającym wrażenia oglądając to wszystko Uśmiechnięty

EDIT: Super... jak już ktoś wydzielił ten offtop to temat się wypalił xD Czyżby wszystkich wena napadałą kiedy są poza tematem Oczko
Swoją drogą jeśli ktoś tu jest fanem battletecha poza mną i ma Crysisa (Chyba ze swiecą szukać etgo połączenia na tym forum Smutny ) To prosze o to powstający bardzo obiecujący mod:
www.mechlivinglegends.net

_________________
Image
NFSKTNGTNKASFBBTT
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum działa na skrypcie phpBB © 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)